Promocja turystyczna korzysta z wielu możliwości. Istotną rolę odgrywają tu wszelkiego rodzaju reklamy oraz informacje pojawiające się w prasie. Ważnym elementem, pomagającym w promocji poszczególnych regionów Polski są również wszelkiego rodzaju wydawnictwa. Większość z nich (z wyjątkiem map i przewodników) to materiały rozdawane bezpłatnie, których celem jest zachęcenie turystów do odwiedzenia danej miejscowości lub regionu. Często sponsorami takich wydawnictw są gminy lub urzędy, albo też lokalne organizacje turystyczne. Często sponsorzy (np. właściciele restauracji lub obiektów noclegowych) w zamian za finansowe wsparcie takiego wydawnictwa zyskują możliwość Wydawnictwa związane z turystyką to m. in. katalogi, broszurki, informatory, foldery, a w ostatnim czasie również publikacje rozpowszechniane na nośnikach CD oraz DVD. Wydawnictwa takie dostępne są zazwyczaj w miejscowych punktach IT, można je również spotkać na targach turystycznych i innych tego typu uroczystościach. W tego typu wydawnictwach bardzo ważną rolę odgrywają informacje praktyczne, jak adresy punktów informacji turystycznej, ważniejszych muzeów i innych ciekawych obiektów.
Wydawnictwa a promocja turystyczna
[Głosów:0 Średnia:0/5]