Renault Megane RS – Francuski hothatch, który może się podobać

0
799
Renault Megane RS

Renault Megane RS to usportowiona wersja popularnego hatchback-a z oferty francuskiego producenta. Historia tego modelu sięga 2003 roku. To właśnie na początku XX wieku miała miejsce premiera pierwszej sportowej wersji Megane, opartej na drugiej generacji modelu. Było to auto, które potrafiło wyróżnić się z tłumu, za sprawą podwójnego wydechu i poszerzonej sylwetki. Sercem pierwszego Megane RS był silnik o pojemności 2 litrów i mocy 225 koni i rozpędzał się do 100 km/h w 6,5 sekundy. Co zmieniło się w wersji RS po prawie 20 latach?

Nowy Renault Megane RS – co skrywa pod maską?

Nowy model z emblematem RS napędzany jest silnikiem o pojemności 1,8 litra, dodatkowo wyposażonym w turbosprężarkę. Gwarancją osiągów tej jednostki napędowej jest to, że zastosowano ją również w modelu Alpine A110. Jego moc po liftingu, który miał miejsce w 2019 roku to 300 KM, czyli o 20 koni więcej niż w pierwotnej wersji Megane RS opartej na czwartej generacji popularnego hatchback-a. Skutkuje to błyskawicznym przyspieszeniem do 100 km/h w 5,7 sekundy.

Wygląd najnowszej generacji Megane RS – potrafi przykuć wzrok

Producent zastosował wiele zabiegów, które zmieniły niepozorne miejskie auto w rasową wyścigówkę. Zabiegi stylistyczne obejmują między innymi poszerzone nadkola, 19-calowe, czarne felgi, czarny dyfuzor i rura wydechowa umieszczona na środku tylnego zderzaka. Całość dopełniają skrzela, zapewniające dopływ powietrza do hamulców, w celu ich ostudzenia.

Tryby jazdy – czego się spodziewać?

W megane RS zaimplementowano 3 tryby jazdy, które wpływają na pracę silnika, skrzynie biegów i zawieszenia. Pierwszy tryb jest najbardziej cywilny, samochód zachowuje się w nim jak rodzinne auto, na tyle, na ile może. Drugi tryb nosi nazwę Sport i stanowi coś przejściowego, pomiędzy trybem standardowym a trybem Race. Samochód w trybie Sport żywiej reaguje na gaz i usztywnia swoje zawieszenie, jednak pozwala zachować umiar. Prawdziwy wybuch mocy przychodzi wraz z wcześniej wspomnianym trybem Race. Uwydatnia on reakcję pedału na gaz i niemal wyłącza elektroniczne systemy wspomagania kierowcy. To tryb, który z pewnością spełni zadanie podczas weekendowego wypadu na tor. Dzięki temu, że wydech wyposażono w mechaniczny zawór, to wraz z przejściem w tryby sportowe, zmienia się także brzmienie. Dzięki temu zabiegowi można zatracić się w akompaniamencie ryku silnika i strzałów podczas wytracania prędkości.

Renault Megane RS jest jak duża zabawka. Niektórzy kierowcy porównują wrażenia z jazdy do tych, które towarzyszą podczas przyspieszania motocyklem. Auto to można obejrzeć, przetestować oraz zamówić w salonie samochodowym Renault – Dyszkiewicz w Konstancinie-Jeziornie.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here